POLSKIE PARKI NARODOWE
Parki narodowe - to klejnoty naszej polskiej przyrody. Musimy pamiętać, aby chronić te przyrodniczo cenne obszary, które położone są w różnych rejonach Polski, są to nie zniszczone fragmenty polskiej przyrody, na których, na szczęście, przetrwały ginące gatunki roślin, zwierząt i grzybów. Aby nie doprowadzić do ich zniszczenia, należy je najpierw poznać i przede wszystkim chronić, uświadamiając ich rolę już najmłodszym przyrodnikom. Oczywiście, każdy z nas, przemierzając szlaki turystyczne w parkach, nie może zapominać o zasadach, jakie obowiązują na tym terenie. Nie zadeptujmy go, rozsądnie korzystajmy z jego bogactwa, napawając się jego pięknem.
KŁOSOWSKI Grzegorz, KŁOSOWSKI Tomasz :
Biebrza : sześć pór roku = The Real Poland : The Biebrza Valley - Six Seasons.
- Warszawa : Multico Oficyna Wydawnicza, cop. 2007

To niezwykły album o fascynujących bagnach biebrzańskich. Zawiera wspaniałe zdjęcia dwóch fotografików: Grzegorza i Tomasza Kłosowskich.
Przeglądając kolejne stronice książki, wyruszamy w podróż nad Biebrzę w sześciu odsłonach: na przedwiośniu, wczesną wiosną, późną wiosną, latem, jesienią i zimą. Uwagę przykuwają zdjęcia: krajobrazy w różnych porach roku, fauna i flora a także opisy tej magicznej okolicy.
PARKI narodowe : 23 skarby przyrody = National Parks - 23 Treasures of Nature /
tekst Romuald Olaczek. - Warszawa : "Multico", 2007

Album ten zabiera nas w przepiękne, niepowtarzalne zakątki polskiej przyrody. Stogi siana skąpane w miękkich promieniach słońca - w Kampinoskim Parku Narodowym, wschód i zachód słońca nad Tatrami, przestrzeń, dziewicza przyroda, gdzie można poczuć się naprawdę wolnym, zbliżyć się do natury.
EDUKACJA ekologiczna na terenach przyrodniczo cennych //
Przyroda Polska. - 2004, nr 2, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 10-12, 14-15
W dodatku do "Przyrody Polskiej" zawarte są adresy przyrodniczo cennych miejsc, w których prowadzona jest edukacja ekologiczna. Zawarto tam informacje o możliwościach edukacyjnych parków narodowych oraz leśnych kompleksów promocyjnych a także o bazie noclegowej. Informator ten został opracowany w Biurze Edukacji Ekologicznej i Komunikacji Społecznej Ministerstwa Środowiska.
SCHMIDT Hanna : Dlaczego należy chronić przyrodę? // Biologia w Szkole. - 2005, nr 6, s. 44-49
Jest to scenariusz zajęć przeznaczony do realizacji na lekcji biologii w gimnazjum, na której uczeń pozna parki narodowe, formy ochrony przyrody, cele powoływania parków narodowych, wyjaśni pojęcie gatunku rzadkiego i zagrożonego wyginięciem oraz omówi niektóre formy ochrony przyrody. Scenariusz zawiera informacje nt. niektórych zwierząt i roślin chronionych, jak również charakterystykę wybranych polskich parków narodowych.
Zawarta jest tu także ciekawa krzyżówka, której hasła oscylują wokół parków narodowych.
ROK w puszczy [Film] / realizacja Stanisław Fiuk-Cisowski ; zdjęcia Stanisław Plewa, Andrzej Adamczyk, Jacek Niewadzi ; montaż Bogdan Saganowski ; muzyka Tadeusz Woźniak ; producent Piotr Śliwiński. - Warszawa : Studio Filmowe Kalejdoskop, 2006
To film o Puszczy Białowieskiej o każdej porze roku, w którym możemy zobaczyć, m.in.
- jak wyglądały lasy, zanim zaczął użytkować je człowiek,
- typy lasu: m.in. grąd, bór, ols, łęg,
- żubra,
- unikatowe ptaki, głównie dzięcioły,
- ssaki żyjące w Puszczy,
- organizmy związane z martwymi drzewami,
- ryciny i fotografie dawnego użytkowania Puszczy, zwłaszcza carskich polowań.
Do filmu dołączone są scenariusze zajęć edukacyjnych opracowanych przez Hannę Schmidt dla różnych grup wiekowych na następujące tematy: "Warstwy lasu", "Poznajemy różne gatunki drzew', "Żubr - największy europejski ssak oraz inne ssaki, żyjące w Puszczy", "Parki narodowe formą ochrony przyrody w Polsce", "Ekosystem lasu naturalnego".