bibliotekarskie |
edukacyjne dla młodzieży |
ekologiczne, przyrodnicze, geograficzne |
informacyjne, oswiatowe |
komputerowe |
kulturalne |
metodyczne |
naukowe |
pedagogiczne i psychologiczne |
społeczno-polityczne |
| |||
![]() |
|||
R
ROZWIJANIE
AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WYDAWNICTWA ZWARTE AKTYWNOŚĆ
twórcza dzieci i młodzieży /
red. S. Popek. – Warszawa : WSiP, 1988 BRUDNIK
E., MOSZYŃSKA A., Owczarska B. : Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie :
przewodnik po metodach aktywizujących. – Kielce : Zakł. Wydaw.
SFS, 2000 DZIECKO
w świecie sztuki : świat sztuki dziecka / pod red. B. Dymary. – Kraków : „Impuls”, 1996 EBY
J. W., SMUTNY J. F. : Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży. – Warszawa : WSiP, 1998 EDUKACJA
kulturalna i aktywność artystyczna / pod red. D. Jankowskiego . – Poznań : Wydaw. Nauk. UAM, 1996 FISHER
R. : Uczymy jak myśleć. – Warszawa : WSiP, 1999 GLOTON
R; CLERO C.: Twórcza aktywność dziecka. – Wyd. 2. -
Warszawa : WSiP, 1985 KŁOSIŃSKA
T. : Droga do twórczości : wdrażanie technik Celestyna Freineta. – Kraków : „Impuls”, 2000 NALASKOWSKI
A.: Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki. – Toruń : UMK, 1989 NĘCKA
E.: Trening twórczości : podręcznik dla psychologów, pedagogów i
nauczycieli. – Wyd. 3 popr. -
Kraków : „Impuls”,
1998 PUŚLECKI
W.: Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów. – Kraków : „Impuls”,
1999 ROZWIJANIE
aktywności twórczej uczniów klas początkowych : zarys metodyki / pod red. J. Kujawińskiego. – Warszawa : WSiP, 1990 STYMULATORY
rozwoju aktywności i osobowości twórczej / pod red. L. Niebrzydowskiego. – Łódź : Wydaw. UŁ, 1995 SZCZEPAŃSKA
M.: Edukacja kulturalna dzieci w wieku wczesnoszkolnym. - Kraków :
„Impuls”, 2000 TWÓRCZOŚĆ
artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży / red. S.Popek. – Warszawa : WSiP, 1985 WARSZTATY
edukacji twórczej /
red. E. Olinkiewicz, E. Repsch. – Wrocław : Wydaw. EUROPA, 2001 ZBOROWSKI
J.: Rozwijanie aktywności twórczej dzieci. – Warszawa :
WSiP, 1986 ARTYKUŁY Z CZASOPISM BIEGAJŁO
M. : Wychowanie do twórczości // Psychologia Wychowawcza .
– 2000, nr 1, BIELUGA
K. : Uzdolnienia twórcze i ich rozpoznawanie // Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 136-142 BILEWICZ – KUŹNIA B. : Pobudzanie dyspozycji twórczych dzieci //
Wychowanie w Przedszkolu. – 2001,
nr 8, s. 455-459 BUJANOWSKA
D., TOMCZUK – ZAJĄC J. : Rola nauczyciela w organizowaniu twórczej
aktywności uczniów // Forum Edukacyjne. – 2002, nr 2, s.
15-17 BURY
Z. : Metody aktywizujące w pracy nauczyciela szkoły średniej //
Kwartalnik Edukacyjny. – 1998, nr 3, s. 12-22 CEBERNIK
R. : Kreatywna postawa nauczyciela // Edukacja i Dialog. – 1999, nr 7, s. 45-49 CHOMIUK
A. : Lekcje twórczości w gimnazjum // Polonistyka. – 2001,
nr 1, s. 36-40 CHROBOT
K. : Uczymy aktywnie // Lider. – 2001, nr 2, s. 16-18 CZARNECKI
Kazimierz M. : Twórczy rozwój człowieka // Nauczyciel i Szkoła. – 2001, nr 1/2, s. 9-14 CZELAKOWSKA
D. : Kształtowanie postawy twórczej // Życie Szkoły. – 2002, nr 7, s. 402-406 CZELAKOWSKA
D. : O kreatywności uczniów // Życie Szkoły. – 2002, nr
7, s. 530-534 CZELAKOWSKA
D. : Twórczość w rozwoju językowym najmłodszych uczniów // Życie
Szkoły. – 1997, nr 4, s. 200-203 ERNEST
K. : Wyzwalanie aktywności u dzieci // Edukacja i Dialog. – 1999, nr 6, s. 45-48 FILIPEK
E. : Wychowanie do twórczości // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. – 1998/99 z.3, s. 16-18 GROENWALD-LUTY
E. : Zajęcia wspierające twórczą aktywność uczniów // Życie
Szkoły. – 2001, nr 9, s. 540-541 HENZEL
M. : Twórczość a rozwój dziecka // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 6 dod. JABŁOŃSKI
R. : O twórczości ucznia raz jeszcze // Jęz. Pol. w Szk. Dla kl.
IV-VIII. – 1998/99, z. 6, s. 78-83 JARGIŁO
J. : Zajęcia twórcze w nauczaniu zintegrowanym // Życie Szkoły. – 2001, nr 9, JASICA
D. : Rozwój twórczości plastycznej dzieci // Wychowanie w
Przedszkolu. – 1998 nr 4, s. 261-265 JURKOWSKA
U. : Sposoby pobudzania twórczej aktywności dziecka –
„Odjazd” M. Dąbrowskiej w klasie V // Jęz. Pol. w Szk. dla kl.
IV-VIII. – 1995/96, nr 2, s. 32-37 KŁOPOTOWSKA
K. : Rozwijanie twórczej aktywności dziecka na zajęciach
pozalekcyjnych // Grupa i Zabawa. – 2000, nr 3, s. 40-43 KRZYWDA
M. : Twórcza aktywność uczniów na lekcjach matematyki // Życie
Szkoły. – 1998, nr 4, s. 218-220 KUBICKA
D. : Jak rozpoznać, czy ktoś jest osobą twórczą, czyli o mierzeniu
twórczości // Nowa Polszczyzna. – 1999, nr 5, s. 55-58 KUBICKA
D. : O trenowaniu twórczości // Nowa Polszczyzna. – 2000,
nr 1, s. 49-52 KUBICKA
D. : Wpływ szkoły na rozwijanie twórczych możliwości uczniów // Nowa Polszczyzna. – 2000, nr 2, s. 51-55 LACHIEWICZ
E. : Jak rozwijam twórczą aktywność uczniów // Życie szkoły. – 2001, nr 10, s. 596-598 LACHIEWICZ
E. : Rozwijam aktywność twórczą // Problemy Opiekuńczo–Wychowawcze.
- 2001, nr 9, LIMONT
W. : Rozwijanie wyobraźni twórczej // Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 6, s. 409-415 LIMONT
W. : Stymulowanie rozwoju zdolności twórczych dzieci poprzez
aktywizowanie kierowanej ekspresji plastycznej // Psychologia
Wychowawcza. – 1991, nr 3, s. 235-243; nr 4, s. 325-334 LIMONT
W. : Zdolności twórcze dzieci w wieku przedszkolnym // Wychowanie
w Przedszkolu. – 2002, nr 8, s. 451-454 LUSEK
J. : Analiza zagadnienia aktywności twórczej dziecka w świetle
psychologii MARCHWICKA
E. : Myślenie twórcze jako cel współczesnej edukacji //
Nowa Szkoła. – 1998, nr 9, s. 4-11 MARZĘDA-
PRZYBYSZ B. : Twórcza aktywność dzieci na lekcjach języka polskiego
// Życie Szkoły. – 1998, nr 4, s. 216-218 MISIAK
U. : Pobudzanie aktywności twórczej na lekcjach muzyki // Życie
Szkoły. – 1999, nr 1, s. 15-17 MOTYL
D. : Twórcza aktywność dzieci // Życie Szkoły. – 1997,
nr 9, s. 524-528 NOGA
E., WASILAK A. : Proces twórczy w pedagogice i wychowaniu // Grupa
i Zabawa. – 2002, nr 3/4, s. 30-32 OLSZYŃSKA
M. : Aktywność i aktywizacja uczniów // Nowe w Szkole. – 2002, nr 7-8, s. 18 PANKOW
K. : Twórczość i jej wymiary // Dyrektor Szkoły. – 2001,
nr 6, s. 18-19 PARCZEWSKA
T. : W jaki sposób zachęcać uczniów do aktywności twórczej // Życie
Szkoły. – 1998, nr 9, s. 521-522 PĘKAŁA
T. : Kształtowanie w uczniach umiejętności twórczego myślenia // Przysposobienie Obronne w Szkole. – 1997, nr 3, s. 136-145 PIOTROWSKA
M. : Radość tworzenia – lekcje twórczości w nauczaniu początkowym // Życie Szkoły. – 1998, nr 8, s. 478-480 POTOCZEK
G. : Twórczy rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym // Nowe w
Szkole. – 2002, nr 9, s. 10-11 POTOCZEK
G. : Twórczy rozwój uczniów // Życie Szkoły. – 2002, nr
9, s. 555-557 ROSIAK
A. : Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym // Nauczanie
Początkowe. – 2000/2001, nr 3, s. 69-74 SOBCZAK-SIUTA
M. : Wykorzystanie aktywności twórczej w rozwijaniu zdolności i zainteresowań dzieci // Życie Szkoły. – 1999, nr 1, s. 67-69 SOBIERAJSKA
E. : Kształtowanie twórczego myślenia młodzieży // Wychowanie na co
Dzień. – 2001, nr 4/5, s. 33-35 STAWINOGA
R. : Istota i mechanizmy aktywności twórczej // Życie Szkoły. – 2001, nr 2, STOKŁOSA
B. : Twórczy nauczyciel promotorem twórczych postaw uczniów //
Kwartalnik Edukacyjny. – 1999, nr 1/2, s. 3-8 SZMIDT
K. : Lekcja twórczości // Charaktery. – 2000, nr 3, s. 44-45 TROJANOWICZ–KASPRZAK M ; LACHNOWICZ R. : Uczynić je aktywnymi... //
Wychowanie w Przedszkolu. – 1998, nr 7, s. 520-527 WIELGOSZ
E. : Jak rozwijać aktywność uczniów
klas I-III ? // Życie Szkoły. – 2001, nr 7, WIELOCHA
A. : W jaki sposób pobudzamy uczniów do aktywności twórczej na
lekcjach plastyki // Życie Szkoły. – 1997, nr 8, s. 479-482 ZIELIŃSKA
L. : Twórcza aktywność dzieci - jak ją rozwijać? // Nauczanie
Początkowe. – 2000/2001, nr
1, s. 105-110
Oprac.
Aneta Gnyp |
|||
© Biblioteka Pedagogiczna |