bibliotekarskie |
edukacyjne dla młodzieży |
ekologiczne, przyrodnicze, geograficzne |
informacyjne, oswiatowe |
komputerowe |
kulturalne |
metodyczne |
naukowe |
pedagogiczne i psychologiczne |
społeczno-polityczne |
| |||
![]() |
|||
|
ROZWÓJ, WYCHOWANIE I NAUCZANIE
WYDAWNICTWA ZWARTE BILEWICZ Małgorzata : Funkcjonowanie akademickie studentów niewidomych i słabo widzących // W: Dorosłość, niepełnosprawność, czas współczesny : na pograniczach pedagogiki specjalnej : praca zbiorowa [CD-ROM] / pod red. Krystyny D. Rzedzickiej i Anny Kobylańskiej. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2003 CZERWIŃSKA Małgorzata : Pismo i książka w systemie L. Braille'a w Polsce : historia i funkcje rewalidacyjne. - Warszawa : Wydaw. Stow. Bibl. Polskich, 1999 EDUKACJA i rehabilitacja osób głuchoniewidomych : (modelowe rozwiązania ) / red. Czesław Kosakowski, Marzenna Zaorska. - Olsztyn : Wydaw. Uniw. Warmińsko-Mazurskiego, 2002 INTEGRACYJNE kształcenie niewidomych i słabowidzących dzieci (możliwości i ograniczenia). Materiały z konferencji Konstancin 29-30 listopada 1993 r . / pod red. Grażyny Walczak. - Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej, 1994 JAK pomóc dzieciom słabowidzącym? : poradnik dla rodziców, nauczycieli, studentów / pod red. Władysławy Utnik, Anny Lisowskiej, Ewy Sękowskiej. - Lublin : Poli Art. Studio, 1996 KAJA Barbara : Zarys terapii dziecka : metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka. - Wyd. 4. - Bydgoszcz : Wydaw. Uczel. WSP, 1998 KLIMAS-KUCHTOWA Ewa : Muzyka w życiu dzieci i młodzieży z deficytem wzroku // W: Wymiary piękna : z badań estetyki sensu largo / pod red. Marii Gołaszewskiej. - Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 1998. - S. 67-89 KOMUNIKACJA-mowa-język : w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju u dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / red. Elżbieta M. Minczakiewicz. - Kraków : Wydaw. Nauk. Akademii Pedał., 2002 KWAPISZ Jadwiga, KWAPISZ Jacek : Orientacja przestrzenna i poruszanie się niewidomych oraz słabowidzących : poradnik metodyczny. - Warszawa : WSiP, 1990 MAJEWSKI Tadeusz : Poradnik metodyczny dla nauczycieli pracujących z dziećmi z uszkodzonym wzrokiem w systemie integracyjnym. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 1997 OSSOWSKI Roman : Dzieci niedowidzące i niewidome // W: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie : praca zbiorowa / pod red. Ireny Obuchowskiej. - Warszawa : WSiP, 1991. - S. 295-327 PALAK Zofia : Uczniowie niewidomi i słabowidzący w szkołach ogólnodostępnych. - Lublin : Wydaw. UMCS, 2000 SĘKOWSKA Zofia : Przystosowanie społeczne młodzieży niewidomej. - Warszawa : WSiP, 1991 SKRZETUSKA Ewa : Zachowania uczniów klas II o różnym stopniu utraty wzroku : w szkole i internacie ośrodków szkolno-wychowawczych dla dzieci niewidomych i niedowidzących. - Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1996 UCZEŃ niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / red. Stanisław Jakubowski. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005 WCZESNE wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005 WCZESNE wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem i dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005 ZAORSKA Marzenna : Głuchoniewidomi w Polsce : specjalna pomoc, edukacja i rehabilitacja. - Olsztyn : Wydaw. Uniw. Warmińsko-Mazurskiego, 2002 ZUBEREK Urszula : Pozawizualne doznania estetyczne. Wstęp do badań nad wrażliwością na piękno osób z głębokim defektem wzroku // W: Wymiary piękna : z badań estetyki sensu largo / pod red. Marii Gołaszewskiej. - Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 1998. - S. 13-43
ARTYKUŁY Z CZASOPISM BENISZ Małgorzata : Poznawanie świata przez głuchoniewidome dzieci // Szkoła Specjalna. - 1997, nr 2, s. 78-81 BŁACHUT Beata : Warunki dla słabo widzących w klasie // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 6, s. 15-18 BŁAZIAK Mirosława, KAŁKUS Aldona : Warunki optymalnego funkcjonowania ucznia z dysfunkcją wzroku w klasie integracyjnej // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 5, s. 290-295 BOCZEK Krzysztof : Widzieć świat w ciemnościach // Cogito. - 2003, nr 17, s. 6-7 BRZOSTEK Jerzy : Edukacja niewidomych w Laskach // Poznaj Świat. - 2002, nr 4, s. 18-[21] BRZOSTEK Jerzy : Geografia przez dotyk // Poznaj Świat. - 2002, nr 4, s. [22]-26 CECKA Ewa : Dziecko słabo widzące w szkole integracyjnej na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Z doświadczeń nauczyciela wspierającego // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 1, s. 32-36 CIECHOMSKA Monika : Dysfunkcja wzroku i wsparcie społeczne jako czynniki nabywania siły psychicznej // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 2, s. 82-92 CYBULSKA Ewa : Przykład zajęć rewalidacyjnych w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych we Wrocławiu // Szkoła Specjalna. - 1999, nr 5, s. 294-297 CZERWIŃSKA Kornelia : Diagnoza i terapia małego dziecka niewidomego i słabo widzącego ze sprzężoną niepełnosprawnością // Szkoła Specjalna .- 2003, nr 5, s. 307-312 DERBICH Jolanta : Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży niewidzącej jako jeden z warunków dbałości o zdrowie // Lider. - 1999, nr 5, s. 26-29 DOMAGAŁA-ZYŚK Ewa : Jak pomóc dziecku uczyć się języka angielskiego? // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 4, s. 223-228 DYCHT Marzena : [Dziesięciolecie] 10-lecie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 4, s. 245-248 FOJKIS Aldona : Wyobrażenia surogatowe, ich rola i znaczenie w kształtowaniu wyobrażeń świata i pojęć u niewidomych // Szkoła Specjalna. - 2004, nr 3, s. 195-204 GADOMSKA Monika : Mapy i plany w nauczaniu orientacji przestrzennej osób niewidomych // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 1, s. 40-45 GEDL-PIEPRZYCA Izabella : Pływanie młodzieży z upośledzonym narządem wzroku // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2003, [nr] 10, s. 16-18 GLINICKA-RUTKOWSKA Anna : Wskazanie do pracy w gimnazjum z dzieckiem słabo widzącym na lekcjach języka polskiego // Szkoła Specjalna. - 2000, nr 1, s. 38-43 GRELEWSKA Agnieszka : Indywidualna praca z dzieckiem niewidomym // Szkoła Specjalna. - 2000, nr 2/3, s. 129-131 HOFFMAN-KNYSZ Jolanta : Co pan potrafi, absolwencie? // Szkoła Specjalna. - 1998, nr 2, s. 101-109 JARCZYK Jarosław : Pogłębione spojrzenie na strukturę obrazu samego siebie młodzieży z inwalidztwem wzroku // Szkoła Specjalna. - 1996, nr 4, s. 211-215 JARCZYK Jacek : Struktura obrazu samego siebie młodzieży z inwalidztwem wzroku // Szkoła Specjalna. - 1996, nr 2, s. 73-87 JASTRZĘBSKA-GZELLA Hanna : Czy zakazy są dobre czy złe? : (na podstawie baśni pt. ,,Zbuntowane kolory'') // Drama. - 2001, z. 38, s. 22-25 KILISZKIEWICZ Alicja : Segregacja - integracja. Dwie możliwości kształcenia dzieci i młodzieży z uszkodzonym analizatorem wzroku // Gazeta Szkolna. - 1999, nr 179, s. 5 KONDYJOWSKA-OGÓREK Jolanta : Nauczanie biologii młodzieży z uszkodzonym wzrokiem // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 4, s. 242-245 KOPRAS Jerzy : Poznać świat dotykiem // Gazeta Szkolna. - 2003, nr 28/29, s. 22-23 KOSMOL Andrzej, NOWICKI M. : Nauczanie pływania dzieci niewidomych w wieku 7-10 lat // Wychowanie Fizyczne i Sport. - 2001, nr 1, s. 5-27 KREMER Mirosław : Indywidualne odczucia potrzeby integracji // Szkoła Specjalna. - 1994, nr 5, s. 290-293 KREMER Mirosław : Problemy w nauczaniu ortografii dzieci niewidomych i niedowidzących // Szkoła Specjalna. - 1997, nr 3, s. 151-154 KRYŃSKA-BOROWSKA Ewa : Wskazania do pracy w gimnazjum z dzieckiem słabo widzącym na lekcjach matematyki // Szkoła Specjalna. - 2000, nr 1, s. 44-50 KRZESZOWSKI Tomasz Paweł : Niewidomi a języki obce, czyli kilka słów o tyfloglottodydaktyce // Języki Obce w Szkole. - 2001, nr 7, s. 5-12 KUCZYŃSKA-KWAPISZ Jadwiga : Edukacja dzieci niewidomych i słabo widzących w Polsce - historia, teraźniejszość i wizje przyszłości // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 2, s. 85-88 KUCZYŃSKA-KWAPISZ Jadwiga : Kształcenie zawodowe młodzieży niewidomej i słabowidzącej // Szkoła Specjalna. - 1996, nr 3, s. 173-174 KUCZYŃSKA-KWAPISZ Jadwiga : Pismo dotykowe dla niewidomych - etapy rozwoju i współczesne zastosowanie // Szkoła Specjalna. - 1996, nr 5, s. 296-300 KUCZYŃSKA-KWAPISZ Jadwiga, DYCHT Marzena : Organizacja sprawdzianu kompetencji i egzaminu preorientującego oraz maturalnego w szkołach dla niewidomych i słabo widzących // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 3, s. 155-163 LIBERA-ORKOWSKA Beata : Metoda zapisu rytmu w klasach I-III dzieci niepełnosprawnych wzrokowo w szkole muzycznej I stopnia // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 4, s. 227-231 LORENC Barbara, RZEMPOWSKA Maria : Integracja inna niż wszystkie // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 5, s. 291-293 ŁUKANOWSKA Bożena : Wykorzystanie mediów we wspomaganiu osób z dysfunkcją wzroku // Edukacja Medialna. - 2002, nr 4, s. 41-43 MACULEWICZ Beata, MANGOLD Sally : ,,Rozwojowy program percepcji dotykowej i rozpoznawania liter brajlowskich'' // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 4, s. 231-234 MAGNER Marian : Jak uczę geometrii w starszych klasach szkoły podstawowej dla dzieci niewidomych w Laskach // Szkoła Specjalna. - 1999, nr 4, s. 221-228 MAGNER Marian, WIĘCKOWSKA E. : Integracja absolwentów szkoły podstawowej dla niewidomych w powszechnych liceach ogólnokształcących // Szkoła Specjalna. - 1993, nr 3, s. 83-89 MAJEWSKI Tadeusz : Początki szkolnictwa specjalnego dla dzieci niewidomych // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 1, s. 33-37 MARCINIAK Marzenna : Teraz patrzę inaczej // Grupa i Zabawa. - 1997, nr 1, s. 32-34 MAREK Bogusław : Świat bez wzroku : czy uczeń niewidomy to uczeń niepełnosprawny? // Języki Obce w Szkole. - 2001, nr 7, s. 28-32 MICHALSKI Robert : Hipoterapia w OSW dla Dzieci Niewidomych // Szkoła Specjalna. -2004, nr 1, s. 37-42 MIKOŁAJCZAK-MATYJA Nawoja : Umiejętność wyszukiwania określeń nadrzędnych (hiperonimów) przez niewidomych uczniów szkół ponadpodstawowych // Szkoła Specjalna. - 2004, nr 5, s. 323-336 MIKOŁAJCZAK-MATYJA Nawoja : Mechanizmy poszukiwania hiperonimów bliskich przez osoby niewidome i widzące // Logopedia. - T. 32 (2003), s. 167-192 MATYJAS B. : Wakacje letnie dzieci niewidomych z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Laskach // Szkoła Specjalna. - 1993, nr 1/2, s. 47-53 NOWAK Maria, PTAK-CHOWAŃSKA Małgorzata : Książki i biblioteki dla uczniów niewidomych i słabo widzących // Biblioteka w Szkole. - 2004, [nr] 2, s. 8-9 OLSZAK A. : Z badań nad samooceną i aspiracjami młodzieży niewidomej liceów zawodowych // Scholasticus. - 1994, nr 1/2, s. 33-40 PAPLIŃSKA Małgorzata : Nauczanie orientacji przestrzennej oraz bezpiecznego i samodzielnego poruszania się niewidomych dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 5, s. 287-289 PAPLIŃSKA Małgorzata, WITCZAK-NOWOTNA Joanna : "Nowoczesne techniki kształcenia niewidomych i słabo widzących" // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 4, s. 247-249 POLASZEK Ryszard : O teatralnych zajęciach z dziećmi i młodzieżą słabo widzącą // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 2, s. 109-114 RADWAŃSKA Magdalena : Sobie potrzebni // Charaktery. - 1998, nr 7, s. 42-43 RUTKOWSKA Anna : "XXI wiek szansą dla niewidomych" // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 3, s. 185-186 SAKOWICZ Agnieszka : Jak przedstawia się poziom akceptacji koleżeńskiej uczniów z wadą wzroku w starszych klasach szkoły podstawowej ? // Szkoła Specjalna. - 1994, nr 1, s. 3-11 SCHINDLER Jolanta : Specyfika pracy z dzieckiem niewidomym z dodatkowym upośledzeniem // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 1, s. 45-46 SIJER Agata : Być sobą wśród innych - rola świetlicy szkolnej w procesie dziecięcej integracji // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 1, s. 71-78 SKRZETUSKA Ewa : Trudności ortograficzne w piśmie dzieci niedowidzących // Szkoła Specjalna. - 1998, nr 2, s. 79-85 SMOLEŃSKA Jadwiga : Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole masowej // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2000, nr 6, s. 47-48 SOCZEWKA Józef : Nauczanie chemii w klasach integrujących młodzież o zróżnicowanej recepcyjności wzrokowej // Szkoła Specjalna. - 1999, nr 3, s. 178-182 SZKODZIK Jarosław : Rola poznawcza zmysłu węchu u dzieci słabo widzących i niewidomych w nauczaniu biologii // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 3, s. 170-179 SZLENDAK Aleksandra : Oddział dzieci niewidomych i słabo widzących // Wychowanie w Przedszkolu. - 2002, [nr] 9, s. 550-552 ŚLEDZIANOWSKA Maria : Integracja odwrócona : tradycja i nowoczesność // Gazeta Szkolna. - 2003, nr 11, s. 15 ŚLEDZIANOWSKA Maria : Czytane palcami // Gazeta Szkolna. - 2003, nr 28, s. 22, 23 ŚLEDZIŃSKA Maria : Potrzebny sprawny system pomocy // Gazeta Szkolna. - 2003, nr 25, s. 17 TOKARZ Elżbieta : Jak pracuję z dzieckiem słabo widzącym // Nowa Szkoła. - 2003, nr 4, s. 34-37 TOMASZEWSKA Anna : Holendreski system edukacji i rehabilitacji osób słabo widzących i niewidomych // Szkołą Specjalna. - 2002, nr 1, s. 50-55 WALCZAK Grażyna : Ocena umiejętności usprawniania widzenia słabowidzących uczniów // Szkoła Specjalna. - 1994, nr 3, s. 139-147 WALCZAK Grażyna : Wczesna rehabilitacja dzieci z uszkodzonym wzrokiem // Wychowanie na co Dzień. - 2003, nr 1/2, s. 21-22 WALKIEWICZ Małgorzata : Funkcjonalna ocena widzenia dziecka słabo widzącego z niesprawnością złożoną // Szkoła Specjalna. - 1999, nr 2, s. 100-103 WALKIEWICZ Małgorzata : Model programu wspomagania rozwoju widzenia dzieci z zaburzeniami widzenia // Szkoła Specjalna. - 2005, nr 2, s. 126-137 WIAZOWSKI Jarosław : Komputery i sieci komputerowe jako media wspomagające nauczanie jżeyka angielskiego uczniów niewidomych // Języki Obce w Szkole. - 2001, nr 7, s. 87-92 WILCZYŃSKI Jacek : Wady wzroku a postawa ciała // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 1997, nr 1, s. 23-25 ZAORSKA Marzenna : Głuchoniewidome dzieci - problem znaczący // Wychowanie na co Dzień. - 1996, nr 10/11, s. 27-29 ZAORSKA Marzenna : Niewerbalne sygnały komunikacji u dzieci słabowidzących (dzieci w normie intelektualnej oraz upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim) // Logopedia. - T. 26 (1999), s. 239-250
Oprac. Aneta Gnyp |
||
© Biblioteka Pedagogiczna |